Bluzeczka dzianinowa z zakładkami na linii podkroju szyii


Jest mi niezmiernie miło pokazać biała dzianinową bluzeczkę uszytą dla mojej córki :)
Konstrukcja zaczerpnięta z książki pani H. Cyrankiewicz i pana Kowalczyka. Modelowanie własne.

 Pokaże kilka wybranych zdjęć głównie z etapów modelowania konstrukcji ,  szycie było dość łatwe ale nie obyło się bez wpadek.

Założyłam że bluzeczka będzie wykończona bardzo elegancko i odszyję podkrój szyi obłożeniem. Obłożenie należy usztywnić np. flizeliną -  okazało się że przy tak wykończonym dekolcie głowa dziecka nie przejdzie prze otwór.


By naprawić sytuacje zrobiłam "łezkę " z tyłu bluzki zapinaną na guziczek z pętelką.


Bluzeczka uszyta została z dżerseju 100% bawełna dlatego przed szyciem materiał zdekatyzowałam- to bardzo ważne ! ponieważ materiały wytwarzane z surowców naturalnych( np len , bawełna) mogą się kurczyć w praniu - by temu zapobiec trzeba je dekatyzować ( np, można go wyprać w temperaturze zalecanej przez producenta materiału )

model w skali 1:4
konstrukcja na wymiar dziecka


przygotowanie do rozcięcia 



przygotowanie zakładek szerokich na 4 cm

upięcie na manekinie konstrukcji 1/2 przodu 
Gdy moja konstrukcja jest już gotowa to zmieniam ją w formę:) by to zrobić dodaję zapas na szwy i podwinięcia - z tym zapasem mogę powiedzieć ze mam farmę konstrukcyjną.:)
później to już tylko wyciąć i uszyć. :)


Jeżeli macie jakieś sugestię, uwagi czy chcecie podsunąć jakiś pomysł na inne wykorzystanie takiej konstrukcji lub sposób wykończenia - piszcie w komentarzach.:) .

Komentarze

Popularne posty